Oglašavanje udruge na Facebooku. Ne čekaj. Kreni.

23 Ožu 2021

Facebook kampanja

Facebook je jedna od najpopularnijih platformi za oglašavanje jer nam nudi mogućnost detaljnog odabira publike Na primjer, imate projekt za žene iz vaše županije koje zanima  volontiranje, a imaju 40-60 godina. Nema problema. Facebook će vam omogućiti da vaš oglas pročitaju upravo žene iz te skupine jer ćete moći odabrati županiju u kojoj će se objaviti oglas, dob i spol osoba koje će taj oglas vidjeti, pa čak i njihovu sklonost volontiranju. Ovdje je zgodno napomenuti da oglas s Facebooka možete istovremno prikazivati i na Instagramu. Osobe srednje i starije životne dobi radije koriste Facebook, a mlađi Instagram. 

Osim fotografija, Facebook oglasi mogu uključivati i video koji će automatski započeti s reprodukcijom kada ga ljudi vide na svom zidu.  

Oglašavanje nikada nije bilo ovako jednostavno i ovako dobro. Kada ovladate svim mogućnostima koje vam nudi Facebook oglašavanje, to je kao da imate čarobni štapić koji će vas dovesti do željenih korisnika! Osim što nudi puno više od tradicionalnog načina reklamiranja, Facebook je dosta jeftiniji.

U nastavku ću pojasniti što trebate znati o stvaranju učinkovite Facebook reklamne kampanje koju možete koristiti za vidljivost vašeg projekta, za zagovaranje neke društvene promjene ili jednostavno promociju vaše udruge.

Stvaranje kampanje

Kada odlučite koristiti Facebook oglašavanje, prvi korak je stvaranje kampanje i definiranje njene svrhe. Svrhu birate iz različitih opcija koje Facebook oglašavanje nudi.

Na naslovnici Facebooka pronađite Upravitelj oglasa (Ads manager). Kampanju možemo kreirati tako što ćemo na naslovnici Facebooka odabrati Upravitelj oglasa. Kod kreiranja kampanje biramo svrhu kampanje koji želimo započeti. Odabir kampanje određuje način prikazivanja vaših oglasa, kao i prikupljanje podataka u uspješnosti same kampanje.

Kreiranje kampanje

Facebook nam predlaže tri ključne kategorije kampanja:

Udruge će uglavnom koristiti kampanje uz druge kategorije koje će ljude potaknuti na informiranje, razmatranje i razmišljanje o onome što im želimo pokazati oglasom. Možete odabrati što je cilj vaše kampanje. Na primjer:

Koliko para, toliko muzike

Ako u proračunu imate jasno definiran iznos koji možete potrošiti na Facebook oglase, onda možete već na početku optimizirati proračun kampanje tako što se odredi dnevni iznos ili pak ukupan trošak za cijelu kampanju. Naravno, što više novaca uložite u kampanju, to je veći njen doseg i više će ljudi pogledati vaš oglas. Facebook je još uvijek najjeftiniji način reklamiranja. Iskoristite to.

Facebook targeting opcije za vaše oglase

Kada ste izabrali pravu kampanju za svoju udrugu, vrijeme je da postavite ciljanu publiku za prikazivanje oglasa, a također u kojem geografskom području se oglas treba prikazivati i u kojim aplikacijama. Nakon kreiranja nove Facebook kampanje napravimo komplet (skup) oglasa, “Ad-set”.

Za stvaranje uspješne marketinške kampanje na Facebooku potrebno je uzeti u obzir geografsko područje djelovanja te strukturu ciljne publike kojoj se obraćamo. Time se uvelike podižu izgledi da se korisnika pretvori u osobu koja je zbilja zainteresirana za naš oglas.

Lokacija

Odabir publike po lokaciji može biti po državi, gradu ili pak radijusu na prikazanoj karti. Možete jednostavno uzeti pin (oznaku), staviti ju na mjestu na karti i za publiku odabrati ljude koji žive na tom području, u radijusu koji odredite. Zanimljivo je spomenuti da klikom na gumb Izuzmi možete isključiti neke lokacije iz vaše birane publike. Na primjer, možete odabrati da se vaš oglas prikazuje ljudima iz Hrvatske, osim onih koji se nalaze u Zagrebu. Udruge će u svojim projektima trebati oglašavanje u određenim županijama. Na primjer, u Sisačko-moslavačkoj (slika dolje).

oglas kreiranje kampanje5 publika

Odabirom Sisačko-moslavačke županije dobili smo publiku od 76.000 ljudi (slika ispod). Ako naš oglas traje 1 dan i platimo ga 1 euro, Facebook je izračunao da će ga vidjeti 265-766 ljudi. 7-24 će na neki način regirati na oglas. Nije to malo za 1 euro, zar ne? Realno gledano, neće svi ti ljudi kojima se prikaže oglas biti zainteresirani za našu reklamu. Mudro je selektirati publiku i ne trošiti prikazivanja oglasa na ljude koje to ne zanima. Možete biti precizniji pa odabrati publiku po spolu, dobi, interesima i navikama.

oglas kreiranje kampanje5 publika 1 euro

Biranje publike po dobi, spolu, interesima i navikama

Publiku možete odabrati po demografskim podacima koje su pojedine osobe unijele u svoj profil (obrazovanje, posao….), interesima (tehnologija, hobi, sport, priroda, hrana i piće, zabava…) ili načinima ponašanja (koji Internet preglednik koriste ili koju vrstu mobitela, kupuju li online, putuju li, igraju li Facebook igrice…). U našem smo primjeru odabrali ljude koje zanima briga o okolišu, dobrotvorne akcije, problematika zajednice i volontiranje. 

oglas kreiranje kampanje5 publika1

Sada nam se smanjila publika. Naš će oglas vidjeti samo 12.000 ljudi. Iskreno, ne znam otkuda im toliki broj al' dobro... Naravno, ako smanjimo raspon godina ili odaberemo jedan spol, doseg oglasa će biti puno manji.

oglas kreiranje kampanje5 publika 2

Pozicije

Pozicije su mjesta prikazivanja reklame. Izaberite mjesto gdje se želite reklamirati, razmišljajući o osobama koje su vaša ciljna skupina. Zgodno je što istovremeno možete svoju reklamu objaviti na Facebooku i Instagramu, za iste novce! Ali, ponekad to nije dobra opcija jer nisu isti ljudi na tim popularnim platformama.

Neki od najzanimljivijih podataka koje je 2019. godine objavila Arbona, marketinška agencija za digitalni marketing:

Početnicima u marketing oglašavanju nije loše u postavkama pustiti Facebooku neka napravi najbolju kombinaciju, dakle ostaviti preporučene postavke koje su odabrali najbolji marketing stručnjaci. Teško da ćemo biti bolji od njih :-)

A oglas?

Na kraju vam je preostalo samo odabrati Facebook stranicu na kojoj će se pojaviti oglas i Instagram profil te napraviti oglas. Pitate se kako izraditi dobar oglas? To je opširna tema za neku od narednih objava. Ukratko, preporuka je da za oglase koristite kvadratne slike (1 : 1) i okomite video zapise (4:5).